Ogłoszenie o naborze na stanowisko z dnia 06.02.2024 r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skórczu z siedziba w Pączewie ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze Referenta ds. Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego .
Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skórczu z siedziba w Pączewie, Pączewo 124 ,
83-220 Skórcz,
Określenie stanowiska:
Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Rodzaj zatrudnienia:
Umowa o pracę , pierwsza umowa na okres próbny na 2 miesiące
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe, mile widziane ukończone kursy pracownika administracyjnego lub biurowego,
- mile widziane doświadczenie w świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnym w sferze administracyjnej lub wykształcenie pracownika socjalnego,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku.
- znajomość przepisów prawnych z zakresu:
– ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
– ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
– ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
– ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” o raz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy;
– ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Wymagania dodatkowe:
- dyspozycyjność,
- samodzielność i komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność obsługi komputera,
- mile widziana znajomość programu: SYGNITY,
- dobra znajomość procedur administracyjnych;
- umiejętność pracy z dokumentami;
- wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- realizacja ustaw i rozporządzeń: ustawa o świadczeniach rodzinnych, ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawa o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci; ustawa o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawa o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
- udzielanie informacji klientom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pączewie z siedzibą w Pączewie o ich prawach w zakresie ww. ustaw;
- przyjmowanie wniosków w sprawie realizacji ww. ustaw;
- przygotowanie przyjętych wniosków z zakresu świadczeń do realizacji;
- przygotowywanie decyzji administracyjnych;
- sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń;
- prowadzenie teczek osobowych osób upoważnionych do pobierania świadczeń;
- ewidencjonowanie osób uprawnionych do świadczeń;
- sporządzanie analiz, zapotrzebowania, sprawozdawczości z zakresu udzielanych świadczeń;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych (przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego i odbieranie oświadczenia majątkowego);
- ścisła współpraca z organami (w szczególności: sądowymi, Urzędami Pracy, Starostwami Powiatowymi, Ośrodkami Pomocy i innymi) w sprawach postępowania wobec dłużników alimentacyjnych;
- obsługa urządzeń biurowych;
- sporządzanie bilansu potrzeb i sprawozdawczości w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca w wymiarze 3/4 etatu,
- miejsce pracy: siedziba GOPS w Pączewie, Pączewo 124,
- pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas próbny.
- możliwe zatrudnienie od 1 marca 2024 r.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – Curriculum Vitae,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom),
- kserokopie certyfikatów specjalistycznych oraz zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach i innych formach rozwojowych,
- dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe, staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, itp.),
- załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia – oświadczenia kandydata o:
– pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
– niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,
– wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu rekrutacji,
– stanie zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,
– o niepozbawieniu oraz nieograniczeniu władzy rodzicielskiej;
– o nienałożeniu sądownego obowiązku alimentacyjnego na podstawie tytułu wykonawczego.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
- w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skórczu – pok. nr 1;
- pocztą na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skórczu z siedzibą w Pączewie, Pączewo 124, 83-220 Skórcz , w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego”; w nieprzekraczalnym terminie do 21.02.202 r. do godziny 12.00. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
- kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej i teście pisemnym
- zastrzega się prawo nie wybrania żadnego kandydata.
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie BIP Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skórczu, na stronie internetowej www.gosp.skorcz.pl oraz na tablicy informacyjnej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Skórczu, Pączewo 124, 83-220 Skórcz
Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu: 518 797 748 Kierownik GOPS Skórcz Gabriela Kozłowska
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Skórczu z siedziba w Pączewie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest wyższy niż 6%.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuję, że: administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skórczu z siedziba w Pączewie, Pączewo 124, 83-220 Skórcz, reprezentowany przez Kierownika Panią Gabriele Kozłowską. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych :e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z zawarciem i realizacją umowy zlecenia, i w oparciu o ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji umowy zlecenia/o dzieło/o praktyki/o wolontariat. Fakt niepodania ww. danych skutkuje brakiem możliwości nawiązania współpracy.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo do złożenia skargi w związku z przetwarzaniem ww. danych do organu właściwego ds. ochrony danych osobowych.
dokumenty do pobrania dotyczące naboru
Ogłoszenia archiwalne dostępne są na stronach BIP w zakładce Praca.